تاریخچه ی پيكان به روايت تصوير  



تاریخچه ی پيكان به روايت تصوير


[تصویر:  d385f1097f2e54a09345d6a9db3c6508_L.jpg]

پيكان استيشن و پوستر تبليغي آن كه نشان مي داد اين خودرو براي شكارچيان خودروي مناسبي است



[تصویر:  hillman_hunter_safari_02.jpg]

پيكان در استراليا توسط شركت كرايسلر به فروش رسيد.



[تصویر:  hillman-front.jpg]

تولد پيكان در دهه 60 ميلادي با دو چراغ گرد بزرگ كه فقط وانت چراغ گرد آن به ايران آمد.



[تصویر:  8948-and-a-d-e.jpg]


چراغ*هاي گرد مدتي بعد مربعي*شكل شدند.


[تصویر:  3879_orig.jpg]


ايراني*ها اميدوار به صادرات پيكان حتي به شيوخ پولدار عرب بودند.



[تصویر:  3455263793_daba24141c_o.jpg]


در دهه 60 پيكان در اروپا تبديل به خودروي محبوب مسابقات رالي شد.



[تصویر:  fs_13042007_003_.jpg]


حدود 30 تيونر معروف در اروپا پيكان را تيونينگ كردند. از شركت زيتك با موتور 165 اسب*بخاري دو ليتري فورد گرفته تا هول باي با موتور 1800 و دو ليتري با قدرت 110 و 160 اسب*بخار



[تصویر:  800px-sunbeam.jpg]

محبوب*ترين تزئينات داخلي پيكان تزئينات طرح چوب آن بود كه در اوايل توليد آن در ايران عرضه شد.



[تصویر:  hillman-hunter-1970-richard-west-4.jpg]


مدلي از پيكان در استراليا كه هيچ*گاه در ايران توليد نشد.



[تصویر:  800px-1975.humber.jpg]

موتور 1725 سي*سي شركت تالبوت بر روي پيكان هاي دو لوكس آمد، البته اين موتور كه در شكل آمده است موتور تيونينگ شده همان دو لوكس است كه توسط خود شركت تالبوت انجا م گرفت. دو كاربراتور دو دهنه اين موتور را تقويت مي*كرد.



[تصویر:  78638258_a3a81556b2_o.jpg]


پيكان جوانان با موتور 1600 و با دو كاربراتور توليد شد.



[تصویر:  paykan_01a.jpg]

پيكان GT يا هانتر جي تي كه در نيوزيلند به فروش رسيد. اين پيكان نسبت به مدل*هاي عادي آن تقويت شده بود به گونه*اي كه در تبليغش به طنز آمده است فقط براي استفاده مردان.


[تصویر:  errr.jpg]

پيكان در ايران قبل از انقلاب در مدل*هاي اونجر با موتور 1600 ، دو لوكس با موتور 1700 سي*سي، پيكان جوانان با موتور 1600 دو كاربراتور توليد شد. بعد از انقلاب نيز مدل هايي كه قبلاً توليد مي*شدند با حذف لوازم لوكس مانند زه*هاي در و راديو پخش آن با نام پيكان كار عرضه شدند.



[تصویر:  8.jpg]


پيكان در سال*هاي دهه 60 با طراحي كرايسلر عرضه شد. بعدها تنها تغييري كه ايران*خودرو طي بيش از 20 سال توليد بعد از انقلاب در اين خودرو داد استفاده از سپرهاي جوشني بود. كه با استقبال مشتريان مواجه نشد. البته در سال*هاي جنگ به دليل تامين نشدن موتور پيكان با موتور پژو 504 به نام پيكاژو توليد شد.


[تصویر:  9.jpg]


پيكان*هاي زيادي در جهان تيونينگ شده*اند، اما تيونينگي كه محمد باقرزاده با خرج بيش از 23 ميليون تومان پول بر روي پيكان انجام داده،*چيزي ديگري است. وي اين خودرو را مجهز به موتور هولباي دو ليتري كرده و زيربندي را با الهام از خودروهاي فورد ساخته است. رنگ بدنه اين خودرو هم همان رنگي است كه بر روي لامبورگيني مي*پاشند. بخشي از آلياژهاي موتور اين پيكان از تيتانيوم است.



[تصویر:  1ece477a2f0a2f9aa0a3fc2e9ea2d557.jpg]

بعد از توقف توليد پيكان، نيوپيكان قرار بود بر روي پلت*فرم فيات طراحي شود اما در نهايت بر روي پلت*فرم پژو 206 طراحي شد تا توليد شود. اما اين پروژه به سرانجام نرسيد. خودروي بعدي نيز كه مي*گفتند نامش نيوپيكان است به رانا تغيير نام داد.



پشت آخرين پيكاني كه طراحي شد و گفته مي*شود قرار بود دوباره توليد شود. پروژه اي كه در نهايت يك و نيم سال پيش متوقف شد.







  آمار بازديد : 17693
ثبت کننده :علی مظاهری
تاريخ ثبت :1391 / 2 / 7



 

Copyright © 2009/ NMPA| Contact

Programming by F.Rastegarpanah
Developed by P.Boroumand